Raúl Santiago, de la Universitat de La Rioja, ens explica en aquest vídeo en què consisteix el model The Flipped Classroom o model de Classe Inversa. Veurem com pot ser la palanca per al canvi, tant a les nostres aules com en el concepte del paradigma d’ensenyament global.

El Flipped Classroom és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d’aprenentatge fora de l’aula i utilitza el temps de classe, juntament amb l’experiència del docent, per facilitar i potenciar altres processos d’adquisició i pràctica de coneixements dins de l’aula.

Tot i això,  flippejar una classe és molt més que l’edició i distribució d’un video. Es tracta d’un enfocament integral que combina la instrucció directa amb mètodes constructivistes, l’increment de compromís i implicació dels estudiants amb el contingut del curs i millorar la seva comprensió conceptual. Es tracta d’un enfocament integral que, quan s’aplica amb èxit, recolzarà totes les fases d’un cicle d’aprenentatge.