Les quatre potes de la innovació educativa
Ángel Fidalgo és professor de la Universitat Politècnica de Madrid. He trobat aquest vídeo en el qual ens parla d’innovació.
Per entendre i poder aplicar la innovació educativa s’han de tenir en compte quatre coses:
- les persones emissores i receptores de la innovació: principalment són el professorat i l’alumnat; la innovació educativa ha d’incloure a tots dos grups.
- els processos que millora: poden ser qualsevol tipus de metodologia formativa o logística.
- el coneixement associat (el gran oblidat): no són només els continguts, sinó la informació útil per al procés formatiu (continguts, recursos, web, casos pràctics, projectes, informació general sobre l’assignatura, consells, etc).
- les tecnologies a utilitzar: les famoses TIC poden ser tant el maquinari (ordinador, projector, pissarra electrònica, ..) com a programari (plataformes e-learning, blog, wikis, etc).
N’hi ha prou que falti una sola d’elles perquè la innovació no prosperi o almenys no sigui tan eficaç com hauria de ser .
0 comentarios