L’edupunk
El moviment Edupunk el podem entendre com les pràctiques educatives disruptivas que han nascut com a alternativa al tradicional moviment pedagògic, estancat a aprendre per després vomitar allò que m’ha explicat el professorat.
Alejandro Pisticelli és un filòsof argentí especialitzat en els nous mitjans, i guru d’aquest moviment alternatiu. El terme Edupunk, que va ser emprat per primera vegada al maig de 2008 per Jim Groom, pretén englobar l’ensenyament i l’aprenentatge incentiu, en els quals l’alumne és part activa del seu aprenentatge i no únicament de la formació, mitjançant compeltament l’aula.
El manifest edupunk va ser creat col·laborativamentea la ciutat argentina de Rosario el 2010, a partir de com podríem repensar la nostra pràctica.
- Les classes són converses.
- La relació és dinàmica i la dinàmica és relacional.
- Sigues hipertextual i multilineal, heterogeni i heterodox.
- Edupunk no és el que passa a l’aula, és el món a l’aula.
- Sigues com el caminant… faci camí en caminar.
- Sigues mediador i no mesurador del coneixement.
- Trenca’t el cap per crear rols en la teva comissió, quan els creis, trenca’ls el cap
- Els teus rols han de ser emergents, polivalents, invisibles.
- Assumeix el canvi, és solament una qüestió d’actitud.
- Sent-te part d’un treball col·lectiu.
- No siguis una TV, interpel·la realment a qui t’envolta.
- Expandeix el teu missatge, fes esclatar les quatre parets que t’envolten.
- Barreja, copia, apròpia’t, sigues curiós, juga, transforma’t, fes, derrapa.
- A pastar fang amb l’oposició real/virtual.
- Sense col·laboració, l’educació és una ficció.
- Sigues un actor en el teu entorn, investiga a través de l’acció.
- Fes-lo tu mateix… però també i essencialment,fes-lo amb uns altres.
- Sigues Edupunk, destrueix aquestes regles, crea les teves i després, destrueix-les.
En aquest enllaç podeu trobar una explicació de cadascun d’aquests punts.
0 comentarios