Enseñar en la sociedad del conocimiento
Aquest cap de setmana he acabat la lectura de Enseñar en la sociedad del conocimiento, un llibre de Jordi Marín i Ramon Barlam (amb il·lustracions de Clara Oliveres).
Aquest volum de 197 pàgines porta com a subtítol Reflexiones desde el pupitre, ja que són les reflexions de dos mestres en actiu. Considero que és un llibre de lectura obligada per a tots els professionals de l’educació, ja que parla de TIC, d’ordinadors a l’aula però, sobre tot, de metodologia, dels reptes de l’escola actual, del nou paper que ha d’adoptar el mestre.
Em sembla por adient la cloenda del llibre, amb les 21 idees que tot mestre del segle XXI hauria de tenir com a guia de la seva feina:
- Creativitat
- Implicació
- Atenció a la diversitat
- Sensibilitat
- Avaluació
- Expressió oral
- Col·laboració
- Cooperació
- Professionalitat
- Multilingüisme
- Il·lusió
- Multidisciplunarietat
- Aprenentatge basat en problemes
- Empatia
- Respecte i reconeixement
- Metodologies
- Vocació
- Intel·ligències múltiples
- Tutoria
- Formació permanent
- Xarxes socials
0 comentarios