Docents INprenedors
Tíscar Lara va participar en un llibre col·lectiu titulat INprendedores, experiencias y reflexiones sobre el arte del intraemprendizaje dentro de las organizaciones. El seu article és un homenatge a l’esforç dels mestres innovadors i entusiastes que intenten canviar l’educació des de la seva pròpia pràctica docent, experimentant amb la tecnologia i obrint els seus processos metodològics.
[slideshare id=9721604&doc=inprendedores2-111016115438-phpapp01]
Com reconèixer a un professor INprendedor:
- Empra tecnologies senzilles low-tech, disponibles en plataformes gratuïtes que faciliten l’autoria personal, la gestió de comunicació i la producció documental.
- Utilitza internet com a mitjà natural per a la publicació dels seus continguts i la difusió entre un públic potencialment massiu.
- Gaudeix del plaer d’aprendre i compartir l’experiència de descobrir noves aplicacions per millorar la seva docència.
- Conviu amb la imperfecció, la tolera i la integra com a part del procés d’aprenentatge digital. Es desenvolupa en els entorns beta i, malgrat haver estat format per tenir les respostes perfectes, ara gaudeix també explorant noves preguntes.
- Inverteix el seu temps «lliure» a aprendre d’una manera «lliure». El seu procés d’aprenentatge és un procés d’ensenyament per a uns altres, doncs documenta els seus avanços i els comparteix en públic per a la «lliure» consulta d’altres persones.
- Contagia entusiasme i motiva als iniciats. No es deixa arrossegar per la cultura del lament dels seus companys de professió, poc inclinats i resistents a la incorporació de la competència digital.
- Es mostra obert a col·laborar en projectes on pugui aportar i aprendre al mateix temps.
- Construeix la seva identitat digital des del personal i aportant el seu coneixement professional. Està en la major part de les xarxes, les prova, les explora i les utilitza amb estratègia per connectar amb altres persones, conversar i compartir coneixement.
0 comentarios