Decàleg per afrontar un canvi real de model educatiu
iDidactic és un projecte que es basa en la filosofia, la creativitat, l’experiència i la tecnologia per respondre als reptes educatius del present i del futur.
Segons iDidactic per afrontar un canvi de model educatiu real hi ha diversos elements fonamentals que el sistema ha de resoldre i que es resumeixen en aquest decàleg:
1-. La capacitació docent en metodologia innovadora, que integri la tecnologia amb un rol de facilitador. iDidactic es mostra crítica amb el paper que té la tecnologia en els plans d’estudi dels nous Graus de Magisteri dels futurs mestres i mestres i dels plans d’estudi del renovat màster universitari en professorat de Secundària. Totalment insuficient.
2-. La supressió d’un currículum obsolet, que pesa com una llosa en la realitat de les aules.
3-. L’eliminació de l’horari escolar (una hora per assignatura) que tendeix a l’estandardització i compartiment dels continguts.
4-. Integrar de manera eficaç elements de neuroaprenentatge i d’intel·ligències múltiples.
5-. Promoure estratègies d’avaluació i capacitació innovadores (rúbriques i portfoli) i tenir la capacitat de saber comunicar-les a la famílies.
6-. Estimular la creativitat de l’alumnat fomentant situacions d’aprenentatge de creació i simulació.
7-. Aprendre i avaluar a partir d’un currículum flexible, personalitzable i inclusiu basat en competències reals i significatives.
8-. Formar als futurs ciutadans perquè aprenguin a ser, a fer, a aprendre i a conviure d’acord amb les característiques de la societat del segle XXI.
9-. La universitat no hauria de quedar al marge de la renovació metodològica, adaptant-ho a la seva complexitat estructural.
10-. Per part de l’administració, dotar dels recursos necessaris per poder dur a terme el canvi de model en el sistema i no només en algun dels seus elements.
0 comentarios