Educació mínimament invasiva

Publicado por avillan en

En una altra entrada ja vaig parlar de Sugata Mitra i la seva experiència Hole in the Wall (Un forat a la paret).

L’èxit del seu model resideix en la simplicitat i contundència dels seus descobriments. Recordeu quel que va fer va ser col·locar ordinadors amb connexió a Internet encaixonats en parets d’un dels barris marginals de Nova Delhi i va observar què passava amb els nens i nenes. No sabien ni anglès ni com utilitzar ‘un ordinador, però al cap de poc temps, van aprendre a utilitzar amb aquesta llengua l’ordinador, únicament mitjançant la col·laboració d’uns amb els altres, compartint el que aprenien i ‘ensenyant-se mútuament. Tot això sense la supervisió de cap professor o adult.

D’aquesta manera, demostrava que els nens i nenes són capaços d’ensenyar-se a si mateixos, i que perquè hi hagi aprenentatge només cal proporcionar les condicions perquè aquest es produeixi. Mitra és de la idea que l’aprenentatge és fonamentalment social i que un nen aprendrà a fer allò que vulgui aprendre a fer, és a dir, l’aprenentatge resulta significatiu nomésquan ens interessa el que estem aprenent.

Partint d’aquesta experiència ha creat el concepte d’Educació mínimament invasiva, que defineix com un mètode pedagògic que utilitza l’entorn educatiu per generar un adequat nivell de motivació que indueixi l’aprenentatge en grups de nens i nenes, amb mínima o sense intervenció d’un professor/a.

He trobat un vídeo amb una entrevista molt interessant que li van fer a l’Uruguai a Sugata Mitra. Aquí us el deixo.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=h6_YvNVzUZw&feature=results_main&playnext=1&list=PLB074E19BA0E07AA7]


0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más información sobre las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies