10 estratègies per matar la motivació del teu alumnat
Al blog del Fran Iglesias he trobat aquest simpàtic (i tan real) decàleg per matar la motivació del teu alumnat
- Utilitza només el llibre de text, perquè creguin que el coneixement és limitat i fix. Ja sabem que el que hi ha a Internet no és de fiar i pot confondre els seus tendres intel·lectes. No s’han de molestar a buscar fonts ni valorar-les.
- Posa’ls les presentacions de l’editorial, per fer la classe més amena amb les TIC. Els pòsters també són amens.
- Dóna’ls tot mastegadet, perquè l’aprenentatge no es converteixi en un repte interessant.
- Avalua’ls mitjançant exàmens, n’hi ha prou que ho recordin el temps suficient per acabar l’avaluació. Després no importa que s’oblidin, així no desenvolupen l’estúpida idea que els coneixements s’interrelacionen.
- Demana’ls treballs de copia-enganxa. Això sí, que els facin a mà, perquè els costi una mica d’esforç i se’ls enganxin alguns coneixements. No permetis que vagin a Google amb un pla de recerca o una llista de preguntes que han de respondre.
- Posa’ls molts deures, no sigui que els sobri temps per pensar o, Déu no ho vulgui!, per dedicar-se a l’esport, a l’art, la música o a relacionar-se.
- Ensenya els continguts de forma descontextualitzada, no sigui que desenvolupin interès per l’assignatura o, pitjor encara, que entenguin que l’aprenentatge forma part de la vida.
- Ignora el que ja saben, què els interessa, què succeeix al món: que res ni ningú et desviï del teu pla. Que sàpiguen qui mana aquí.
- Mai, mai, mai, treballis per projectes, i molt menys, interdisciplinaris. El coneixement s’organitza en compartiments estancs, on vas a parar!. I, a més, aquestes coses són molt difícils de corregir i ningú sap com poden acabar.
- Ignora la pedagogia i la psicologia de l’aprenentatge, que són tot begenades. Tu ja vas estar a l’escola i ja saps com va la cosa.
0 comentarios