Per què falla el sistema educatiu espanyol

Publicado por avillan en

Pablo Pérez-Paetow és un alumne de Batxillerat del Colegio Heidelberg, de Las Palmas de Gran Canaria. Va preparar un vídeo per poder optar a una beca i participar en un congrés de política impartit pel Harvard College. Després de veure’l, la direcció del Heidelberg li va proposar utilizar-lo en l’apertura del seu primer Congrés Internacional d’Eduació. Allà, el vídeo va tenir molt bona crítica i això va derivar a que acabés a la xarxa. En poques setmanes, ha rebut més de 15.000 visites.

En la seva opinió, l’educació que s’imparteix a les aules discrimina a qui es pregunta «per què» i lluny de promoure la motivació, impulsa que els estudiants tractin d’adquirir coneixements sense plaer.

Assegura que les coses es podrien fer d’una altra manera i rebutja que només el 20% d’una classe de segon de Batxillerat tingui un pensament crític, mentre que el percentatge restant es dedica a memoritzar i escopir.  «Després veus que aquestes persones treuen excel·lent», ironitza.

Creu que una societat crítica és necessària per millorar. Tot i això, pensa que l’educació, en l’actualitat, dóna més importància al resultat o a l’examen, que al camí que s’ha seguit durant tota una etapa. Una cosa que comença a una edat primerenca, on es deixa d’avaluar la creativitat i la curiositat, per passar a observar la capacitat d’estudiar exactament el que diu el llibre.

Realment una sacsejada al nostre sistema educatiu. I crec que, escoltar aquestes paraules en boca d’un alumne, ens hauria de fer reflexionar als que treballem en aquesta professió.

https://www.youtube.com/watch?v=ODwwtD6emi0

Categorías: metodologia

0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más información sobre las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies