Per què falla el sistema educatiu espanyol
Pablo Pérez-Paetow és un alumne de Batxillerat del Colegio Heidelberg, de Las Palmas de Gran Canaria. Va preparar un vídeo per poder optar a una beca i participar en un congrés de política impartit pel Harvard College. Després de veure’l, la direcció del Heidelberg li va proposar utilizar-lo en l’apertura del seu primer Congrés Internacional d’Eduació. Allà, el vídeo va tenir molt bona crítica i això va derivar a que acabés a la xarxa. En poques setmanes, ha rebut més de 15.000 visites.
En la seva opinió, l’educació que s’imparteix a les aules discrimina a qui es pregunta «per què» i lluny de promoure la motivació, impulsa que els estudiants tractin d’adquirir coneixements sense plaer.
Assegura que les coses es podrien fer d’una altra manera i rebutja que només el 20% d’una classe de segon de Batxillerat tingui un pensament crític, mentre que el percentatge restant es dedica a memoritzar i escopir. «Després veus que aquestes persones treuen excel·lent», ironitza.
Creu que una societat crítica és necessària per millorar. Tot i això, pensa que l’educació, en l’actualitat, dóna més importància al resultat o a l’examen, que al camí que s’ha seguit durant tota una etapa. Una cosa que comença a una edat primerenca, on es deixa d’avaluar la creativitat i la curiositat, per passar a observar la capacitat d’estudiar exactament el que diu el llibre.
Realment una sacsejada al nostre sistema educatiu. I crec que, escoltar aquestes paraules en boca d’un alumne, ens hauria de fer reflexionar als que treballem en aquesta professió.
0 comentarios