Glogster, una eina per fer murals
Gràcies a Educ@contic he descobert una eina 2.0 que ens pot ser molt útil a les nostres classes. Es tracta de Glogster, una eina que ens permet crear i compartir a la xarxa murals o cartells elaborats pels alumnes. El glog s’insereix d’una manera molt senzilla en quasevol blog, wiki o pàgina web.
L’ús dels murals ha estat una pràctica habitual a les aules, en qualsevol àrea i nivell educatiu, per presentar i compartir projectes amb un format atractiu o sintetitzar els coneixements adquirits sobre un tema.
La utilització de Glogster permet incorporar amb molta facilitat textos, enllaços a altres pàgines web, imatges i arxius d’àudio o vídeo, tant des del nostre ordinador com des d’Internet. Però a més a més, un dels grans avantatges que ens ofereix Glogster en relació amb l’àudio i vídeo, és la possibilitat de gravar-los des del propi programa sempre que comptem, cosa ja habitual a la majoria dels ordinadors, amb un micròfon i una webcam.
És una eina, a més a més, molt atractiva per a l’alumnat ja que ofereix una gran varietat d’estils de disseny per anar configurant els diferents apartats que formen part del pòster: marcs per a les imatges, reproductors d’àudio i vídeo, bafarades, títols, fons, objectes… En definitiva, parlem de cartells interactius i multimèdia.
També el professorat troba a Glogster una eina molt valuosa per presentar els continguts de forma més motivadora o proposar projectes de treball o seqüències didàctiques.
En qualsevol cas, les funcionalitats exposades ens remeten a una metodologia activa, de treball per projectes, en la qual el desenvolupament de les competències es fa palès: s’aprèn fent.
Gràcies a Marisa de Dios podeu veure un magnífic tutorial.
Perquè serveixi d’exemple, us deixo alguns dels glogs que en els últims mesos han aparegut a la xarxa amb les entrades on els autors expliquen el seu sentit i el procés de creació:
Un trabajo sobre el léxico hecho por alumnos.
Una secuencia didáctica en un cartel.
Sobre la segunda Guerra Mundial.
Una presentación sobre el Realismo.
0 comentarios