Els nous reptes de l’educaciĆ³
CĆ©sar Bona Ć©s mestre de 5ĆØ de PrimĆ ria a l’escola pĆŗblica Puerta de Sancho, de Saragossa. No acostuma a utilitzar llibre de text i posa molts pocs deures. El seu truc Ć©s aconseguir que tots els seus alumnes se sentin importants.
Aquest any s’ha fet famĆ³s per ser un dels cinquanta finalistes al Global Teacher Prize, el premi Nobel dels mestres. Ha rebut premis nacionals i internacionals per fomentar la creativitat, la innovaciĆ³ i la sostenibilitat a l’educaciĆ³ i creu en un ensenyament mĆ©s enllĆ dels llibres i les guies docents. Una educaciĆ³ que apoderi, que inspiri i que a travĆ©s de les emocions i les experiĆØncies, tregui el millor dels nens del futur.
Va participar en el passat TEDxBarcelona i va argumentar que educar a les noves generacions Ć©s una obligaciĆ³ de tots i en aquesta tasca els nens han de ser els protagonistes del seu propi aprenentatge. Totes les matĆØries sĆ³n importants perĆ² Ć©s necessari incorporar en el currĆculum escolar el fet d’educar en valors com el respecte, la tolerĆ ncia i emfatitzar en la intelĀ·ligĆØncia emocional. I Ć©s que tal com ens va recordar CĆ©sar, el factor humĆ (aspecte essencial per a desenvolupar-se com a persones) Ć©s molt mĆ©s rellevant que els valors estandarditzats d’avaluaciĆ³ mitjanƧant qualificacions numĆØriques.
No oblidem que els nens sĆ³n Ć©ssers curiosos per naturalesa, hem d’adquirir l’hĆ bit d’escoltar-los i deixar-los que s’expressin difuminant la jerarquia nen- adult/mestre i comenƧar a parlar-los de tu a tu. NomĆ©s d’aquesta manera aprenem conjuntament els uns dels altres. I va deixar una frase clau: Ā«Una persona deixa d’aprendre no perquĆØ es fa gran, sinĆ³ perquĆØ deixa de tenir curiositatĀ»
0 comentarios