Les quatre potes de la innovació educativa

Publicado por avillan en

Ángel Fidalgo és professor de la Universitat Politècnica de Madrid. He trobat aquest vídeo en el qual ens parla d’innovació.

Per entendre i poder aplicar la innovació educativa s’han de tenir en compte quatre coses:

  • les persones emissores i receptores de la innovació: principalment són el professorat i l’alumnat; la innovació educativa ha d’incloure a tots dos grups.
  • els processos que millora: poden ser qualsevol tipus de metodologia formativa o logística.
  • el coneixement associat (el gran oblidat): no són només els continguts, sinó la informació útil per al procés formatiu (continguts, recursos, web, casos pràctics, projectes, informació general sobre l’assignatura, consells, etc).
  • les tecnologies a utilitzar: les famoses TIC poden ser tant el maquinari (ordinador, projector, pissarra electrònica, ..) com a programari (plataformes e-learning, blog, wikis, etc).

N’hi ha prou que falti una sola d’elles perquè la innovació no prosperi o almenys no sigui tan eficaç com hauria de ser .


0 comentarios

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Más información sobre las cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies